czwartek, 1 września 2016

Znaczenie/Symbolika tatuaży?! Wpadnij na kobieceporady.pl


Od niepamiętnych czasów marzy mi się tatuaż i jak na razie na tych marzeniach pozostało. Dlaczego? To już nawet nie jest spowodowane obawą przed bólem lecz wątpliwością co tak naprawdę chce mieć wytatuowane na swojej ręce, czy w innym miejscu na ciele. Problem jest taki, że jest wiele wspaniałych tatuaży, że aż trudno zdecydować mi się na ten jeden i pierwszy! Niestety nie tylko wygląd i umiejscowienie tatuażu jest ważne ale i jego symbolika bo przecież nie chcemy aby ktoś na ciele umieścił nam jakiś znak, którego znaczenie jest bardzo dziwne, czy specyficzne, a zatem warto zastanowić się nad tym co będziemy sobie na ciele robić. 


Pamiętam, że na początku chciałam jaskółkę, motylka lub ważkę bo to ostatnie jest mniej spotykane u ludzi. 
Ale co one tak naprawdę oznaczają?
Wolność?! Nie tylko.

Ważka-Ze względu na możliwość składania aż tysiąca jaj na raz, ważka jest symbolem płodności. Podobnie jak u motyla, ważka może także symbolizować przemianę oraz szczęście i zadowolenie. Spotyka się również w kulturze amerykańskiej symbolikę ważki jako natchnienie i przypomnienie o własnych marzeniach i pragnieniach.


plentytattoo.com, mulpix.com, tatuajesfemeninos.com

Wzmożona płodność, przypomnienie o marzeniach i pragnieniach? Hmm to mi nie jest do niczego potrzebne bo o marzeniach i pragnieniach pamiętam, a wzmożona płodność mi się nie marzy ha ha 

Jaskółka symbolizuje swobodę podejmowania decyzji w życiu. Ptaki te są także znane jako istota spokoju, dlatego są odpowiednim wyborem dla osób ceniących sobie stabilizację i spójność w życiu.

Stabilizacja i spójność? Nie to nie dla mnie:P!


Chińskie smoki i znaki?! Oj podoba mi się to ale nie u mnie jak dla mnie zbyt mocne i wyraziste :)!

W chińskiej kulturze, smok symbolizuje siłę. Zwierzę wywołuje zarówno strach, jak i ogromną fascynację. W przypadku tatuażu, smok oznacza posiadanie wewnętrznej mocy, zdolności do walki z uporem i siłą, pewnością siebie w kroczeniu przez życie.


thewowstyle.com, prettydesigns.com, dibujosdetatuajes.com/

Od kiedy pamiętam kwiaty SAKURY mnie przyciągającą ulotną pięknością ale, czy na pewno do mnie pasują? 

Kwiaty wiśni symbolizują kobietę niezależną o silnej woli. Można także spotkać się z innym znaczeniem tych kwiatów – jako sposób zrozumienia oraz pełnej akceptacji przemijania i śmiertelności.

Niezależna i silna?? Cóż cały czas do tego dążę, a akceptacja ulotności i tak i nie:) Z pewnością jeśli chodzi o symbolikę to ten tatuaż jak najbardziej by się wpisał w mój charakter:)! 


Ale tak naprawdę znalazłam tatuaż, który prawie, że jest bez symboliki:)! Kocham bransoletki, a taka wieczna na ręce kusi:* 

Podsumowując:
Godząc się, czy decydując na tatuaż warto dobrze się nad nim zastanowić ,a przede wszystkim sprawdzić, czy jego znaczenie/symbolika nam odpowiada bo możemy natrafić na kogoś kto będzie się nad tym bardzo dobrze znał i źle nas przez to zrozumie:D 

Więcej inspiracji i symboliki znajdziecie na świetnym portalu kobieceporady.pl; ja, dzięki niemu wiem co mi pasuję, a co nie i nad czym poważnie mogę się zastanawiać ;)!  

A co wasze tatuaże oznaczają??! 

36 komentarzy:

  1. Tatuaż - bransoletka - fajny pomysł. Ja tatuażu raczej nie zrobię, ale piękne lubię podziwiać. Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako osoba zainteresowana tym tematem stwierdzam, że każdy tatuaż ma inne znaczenie - jeden robi sobie, bo modne, a drugi - ma do tatuażu ukrytą historię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nigdy nie będę miała tatuażu, nie rozumiem tej mody ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi się marzy tatuaż, ale jeszcze nie mogę się zdecydować co bym chciała :P Choć ten ostatni bardzo mi się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  5. fantastyczne, uwielbiam tatuaże, na razie mam jeden, od 13 lat :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam tatuaży, ale chętnie zerknę na ten portal :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam 4 tatuaże. Wszystkie cos znaczą. Pierwszy Robiłam na 25 urodziny, prezent od meza. Po kilku latach zastanawiania sie, skończyło sie wybraniem wzoru ktory przypomina mi kogoś bardzo bliskiego, kogo juz nie ma. I na tym miałam poprzestać, bo i po co, i boli ;) a jednak poszło dalej. I bie jestem pewna, czy juz skonczylam.

    Jednak każdy tatuaż jest w miejscu które moge bez problemu zasłonić, kiedy sytuacja bedzie tego wymagać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie analizowałam tatuaży aż tak dogłębnie ...dzięki za rozszerzenie tematu ; ) jedno jest pewne ze to poważna decyzja .

    melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy się nie interesowałam symboliką, bo nawet o tatuażu nie myślę :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Też zawsze chciałam mieć tatuaż, ale jeśli już to jakiś bardzo duży np. taka wijąca się kwitnąca wiśnia ^-^ Marzenie... :P

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  11. Tatuaże mam trzy a niedługo pojawi się kolejny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet nie widziałyśmy, że ważki mogą tak pięknie wyglądać w formie tatuażu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. oo naprawdę bardzo ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli chodzi o tatuaże to ja jestem za, ale według mnie trzeba utrzymać umiar. Mi się marzy jeden tatuaż na udzie, a dokładniej napis. Czy kiedyś go sobie zrobię, nie wiem. Życzę powodzenia w podjęciu decyzji!
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  15. Do mnie najbardziej pasuje symbolika chińskiego smoka. Ale ta bransoletka jest prześliczna ♥
    Jednak gdybym już miała robić jakiś tatuaż byłby on minimalistyczny i raczej na nadgarstku ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja tatuaży nie mam i nie planuję :) Nie przypuszczałam, że mają one jakąś symbolikę :) Najbardziej podoba mi się ten bransoletkowy :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie tatuaże jakoś nie kręcą, ale co kto lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jakiś czas temu wybrałam wzór dla siebie. Dokładnie przemyślany zarówno pod względem wyglądu, miejsca jak i symboliki. Ciekawy wpis i masz rację, tatuaże prawie zawsze coś oznacza. Warto wiedzieć co :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja uważam, że tatuaże mają takie znaczenie jakie my im zadamy. Wiadomo, że niektóre mają już z góry określone znaczenie, tak jak piszesz, ale to przede wszystkim dla nas one mają mieć znaczenie. Mam kilka tatuaży, ale uważam, że wcale nie muszą mieć znaczenia. Jeśli Ci się podoba to rób, ale wiadomo - z głową :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja znam tylko symbolikę tatuaży więziennych ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja uważam, że każdy nadaje swojemu tatuażowi inne, osobiste znaczenie. Moim pierwszym tatuażem będzie albo mandala, albo przepiękne realistyczne naturalne kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  22. mnie tatuaże nie kręcą ale co kto lubi:)

    OdpowiedzUsuń
  23. No cóż ja powiem wprost nienawidzę tatuaży dla mnie to głupota

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja również chciałabym mieć jakiś małych tatuaż np. nutkę czy kwiatowe wzorek .Boję się jednak że może mi później to przeszkodzić w znalezieniu idealnej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Mój tatuaż oznacza że byłam bardzo głupia w wieku 16stu lat :) Zrobiłam sobie króliczka Playboya ponieważ uwielbiałam to logo (nie samego playboya oczywiście :D), dalej mi się bardzo podoba, ale już na skórze nie chciałabym go mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja mam na nadgarstku wytatuowaną grupę krwi. Jako ratownik medyczny uważam że może mi to kiedyś życie uratować.

    OdpowiedzUsuń
  27. mam identyczna bransoletkę jest mega ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. ja na swój wzór tatuażu po prostu wpadłam przypadkiem, potem sama nadałam mu symbolikę :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. To nie prawda, że tatuaż MUSI mieć symbolikę albo że symboliką powinniśmy kierować się w jego wyborze. Mam trzy tatuaże i żaden nie odnosi się do symboliki, są ładnymi obrazkami na moim ciele i nie mają żadnego ukrytego znaczenia ;)więc jeśli coś Ci się podoba to moim zdaniem nie powinnaś patrzeć na symbolikę

    OdpowiedzUsuń
  30. Niezwykle wartościowy artykuł, który zasługuje na uznanie. Dziękuję autorowi za tak wartościowe przemyślenia. Pozdrawiam serdecznie!


    Oglądaj online, Odwiedź naszą galerię zdjęć,
    Zobacz nasze nowości,
    Przejdź dalej

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli mnie odwiedzasz bądź pewny/a, że i ja to zrobię:*

Pamiętaj jednak o tym, że komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować i usnąć. Celem ich zbierania jest zapobieganie spamu.