niedziela, 10 stycznia 2016

Mitologiczne stworzenia Japońskie-kot (=^・ェ・^=) (=^‥^=) (=^・^=) V(=^・ω・^=)v (=`ω´=) o(^・x・^)o \(=^‥^)/’` ( =①ω①=) d(=^・ω・^=)b ~(=^‥^)/ (=xェx=)

Ostatnio wertując bloga przy dodawaniu, nie których wpisów do etykiet zauważyłam ,że już dawno nie dawałam żadnych ciekawostek Azjatyckich, a dokładnie to nie udostępniałam linki, gdzie można je znaleźć. Zatem dzisiaj będzie o mitologicznych stworzeniach japońskich, a dokładnie to o kotach.  
Te ciekawostki jak i wiele innych możecie znaleźć na Facebooku 






















Bakeneko - kot o nadnaturalnych zdolnościach przypominających zdolności kitsune czy tanuki

Kot może stać się bakeneko na wiele sposobów: może osiągnąć określony wiek, być hodowanym przez określoną liczbę lat, urosnąć do odpowiedniego rozmiaru lub mieć dozwolone noszenie długiego ogona.

Tak przemieniony kot może nawet pożreć swoją panią, by przyjąć jej kształt i miejsce. Stanowi zagrożenie dla domowników i otoczenia, chodzi na dwóch tylnych łapach. Gdy zostanie wreszcie zabity, może okazać się, że jego ciało ma nawet półtora metra długości. 


 Nekomanta po 10 latach życia, kotom domowym rozdwajał się ogon, a podczas tego procesu wykształcały się jego magiczne moce. 

Jego moce wykształcały się głównie w zakresie nekromancji i szamanizmu. Jest również w stanie wskrzeszać i kontrolować zmarłych.
Poprzez gestykulację jego ogonami lub przednimi łapami jest wstanie chodzić wyprostowany.

Choć zwykle nekomaty zachowują podobną powściągliwość co koty, to jednak znane są z tego, że zachowują urazy. Szczególnie starsze, źle traktowane koty, które bywają potężniejsze od przeciętnych nekomatów. 

W celu dokonania aktów zemsty, nekomata często kontrolował zmarłych krewnych dręczyciela, nawiedzając ich, dopóki nie został udobruchany jedzeniem, przeprosinami i uwagą.


Kasha, był to podobno kot-demon, który po śmierci człowieka zstępował na ziemie, aby zabrać jego ciało. 


Tyle;) Jeśli macie ochotę dowiedzieć się o innych mitologicznych japońskich stworzeniach zapraszam TUTAJ:) 


12 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis!

    http://sakurakotoo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. oo naprawdę bardzo ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super wpis, z takich właśnie wpisów najbardziej korzystam (jeśli chodzi o moje rysunki). Są dobrą inspiracją :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koty... ja lubię wszystkie zwierzęta :P

    OdpowiedzUsuń
  5. koty mają niezłą pozycję w różnych mitologiach, podoba mi się Twój post :)
    u mnie na blogu dzisiaj też o kotach, ale moich, swojskich, mruczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Koty są bardzo tajemnicze :) Nic dziwnego, że często występują w mitologiach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli mnie odwiedzasz bądź pewny/a, że i ja to zrobię:*

Pamiętaj jednak o tym, że komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować i usnąć. Celem ich zbierania jest zapobieganie spamu.